Türkiye’nin Ekim ayı yaş meyve ve sebze ihracatı 239,3 milyon dolar

Türk yaş meyve zerzevat kesimi olarak pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik büyük uğraş gösterdiklerini belirten Lider Ferhat Gürüz, bir yandan yurt içi ve yurt dışı fuarlara katıldıklarını öbür yandan düzenlenen özel nitelikli alım heyetleri vasıtasıyla ihracatçıları alıcı firmalarla buluşturduklarını söyledi.

Türk yaş meyve zerzevat bölümü Madrid’e çıkarma yaptı

Türkiye’nin yaş meyve ve zerzevat ihracatında yılın 10 ayına nazaran Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerinin yüzde 45 hisse ile birinci, Avrupa Birliği’nin yüzde 33 hisse ile ikinci, Orta Doğu ülkelerinin yüzde 11 hisse ile üçüncü sırada yer aldığını belirten Lider Ferhat Gürüz, “Türk çiftçisinin emeğinin memleketler arası piyasalarda en yüksek bedeli bulması için pazar çeşitliliğini artırmaya yönelik çalışmalara büyük değer veriyoruz. Tarladan sofraya itimat veren sürdürülebilir, kaliteli ve güçlü eser çeşitliliğini ön plana çıkarıyoruz. Bu çerçevede ekim ayı içinde İspanya’nın başşehri Madrid’de düzenlenen 14. Fruit Attraction 2022 Fuarı’na ulusal iştirak tertibi gerçekleştirdik. Yaş meyve zerzevat kesiminde her türlü eser ve teknoloji sisteminin sergilendiği Fruit Attraction 2022 Fuarı’na ülkemizden 11 firma katıldı. Ulusal iştirak tertibini düzenleyen Birliğimiz, Avrupa Birliği pazarına taraf veren tedarikçileri dal profesyonelleriyle buluşturan fuarda, Türkiye’yi ve dalımızı tanıtan etkinlikler yaptı. Bu fuar ülkemiz için Avrupalı tüketicilerin taleplerine yanıt verebilmesi, pazarda daha faal yer edinebilmesi ve kendini tanıtabilmesi açısından düzgün bir fırsat oldu” dedi.

“Sektörümüz Antalya’da 44 ülkeden gelen alım heyetleriyle buluştu”

Başkan Ferhat Gürüz, tekrar ekim ayında Antalya’da düzenlenen İnterfresh Eurasia Fuarı’na katıldıklarını, 44 ülkeden alım heyetlerinin geldiği bu tertipte da Türkiye’nin yaş meyve zerzevat ihracatını üstlere taşımak için çok istikametli çalışmalar yaptıklarını söyledi. İskandinav ülkelerini de pazar çeşitliliğini artırma çalışmalarına dâhil ettiklerinin altını çizen Lider Ferhat Gürüz, bu çerçevede Ticaret Bakanlığı’nın uyumunda Finlandiya ile yeni ticaret köprüleri kurmak için adımlar attıklarını söz etti. Lider Ferhat Gürüz, ekim ayında düzenledikleri Özel Nitelikli Sanal Alım Heyeti etkinliğinde Finlandiya’da yerleşik K-Citymarket firmasının temsilcilerini çevrimiçi ortamda Türkiye’den 11 firma ile bir ortaya getirdiklerini, verimli görüşmeler yapıldığını bildirdi.

Ekim ayında en çok ihraç edilen eserler mandarin, üzüm ve limon

Türkiye’nin ekim ayı yaş meyve ve zerzevat ihracatını eser kümeleri ve ülkelere nazaran pahalandıran Lider Ferhat Gürüz, şunları söyledi: “Yılın 10’uncu ayında 412 bin 855 ton eseri memleketler arası pazarlarda kıymetlendiren dalımızın en çok ihracat ettiği eserler mandarin, üzüm ve limon oldu. Mandarinde 46,3 milyon dolarlık, üzümde 39,2 milyon dolarlık, limonda 32,8 milyon dolarlık ihracat kıymetlerine ulaştık. Ekim ayı bölüm ihracatımızı ülkelere nazaran değerlendiğimizde en yüksek bedelleri Rusya, Almanya ve Ukrayna pazarlarında elde ettik. Kelam konusu periyotta Rusya’ya 95 milyon dolarlık, Almanya’ya 17,2 milyon dolarlık, Ukrayna’ya 14,9 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik.”

Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği İdare Heyeti Lideri Ferhat Gürüz, 2022 yılı Ocak-Ekim ayları ortasında Türkiye’nin yaş meyve zerzevat ihracatının 2 milyar 182 milyon dolar seviyesinde gerçekleştiğini, Birlik ihracatının ise 968,4 milyon dolar seviyesine ulaştığını kelamlarına ekledi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir