2016’da faaliyete geçen yerli kart TROY’a ilgi bu yılın birinci yarısında sürat kazandı. TROY’un kullanımı ve kart sayısı yılın birinci 6 ayında kıymetli bir ivme kaydetti.
Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Ozan Deniz, TROY logolu kart sayısının 2023 sonu prestijiyle 25 milyona yükseldiğini, bu yılın birinci yarısında da 10 milyon artışla 35 milyona ulaştığını belirterek, temmuz sonu prestijiyle 9 milyonu kredi kartı, 19 milyonu banka kartı ve 8 milyonu ön ödemeli kart olmak üzere 36 milyon TROY logolu kart bulunduğunu söyledi.
TROY kartlarla gerçekleşen alışverişlerin kartlı ödemeler ciro hissesinin haziran ayı sonunda yüzde 12’yi aştığını bildiren Deniz, “Yani her 8 liralık kartlı ödemenin 1 lirası yerli kart TROY ile yapılıyor. Her geçen gün hem kart adetlerimiz artıyor hem de kullanım ciro hissemiz yükseliyor. Bu ivmeyi koruyarak bu yılın sonunda TROY’un ciro hissesini yüzde 20’ye çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
TROY’un Türk bankacılık ve finans kesiminin ortak uğraşlarıyla 2016’da hayata geçirildiğini hatırlatan Deniz, şunları kaydetti:
“TROY, süreçlere başladığı birinci günden itibaren her geçen gün adet ve ciro olarak gelişimini sürdürdü ve ödemeler alanında kendine değerli bir yer edindi. Bilhassa son bir yılda bu gelişim katlanarak gerçekleşti. Bu gelişimde elbet en büyük etken vatandaşlarımızın TROY’a olan teveccühü ve ilgisidir. Öncelikle, Türkiye’mizin markası TROY’u sahiplenerek bu noktaya ulaşmasını sağlayan tüm kullanıcılarımıza teşekkürü bir borç biliriz. Banka kartı, kredi kartı ve ön ödemeli kartların sağ alt köşesinde logosu yer alan, alışveriş yapmayı ve ATM’den para çekmeyi sağlayan teknolojik altyapıyı kart şeması olarak isimlendiriyoruz.”
Deniz, “Bir kart şeması olarak TROY, dünyada gerek dijitalleşme manasında gerekse de sunduğu hizmet çeşitliliği ve pratikliği açısından epeyce ileri düzeyde bulunan Türk bankacılığının bilgi birikimi ve 35. yılına yaklaşan BKM’nin ödemeler alanındaki uzmanlık ve deneyimiyle geliştirilmiştir. Kart şeması heyetimi ve işletimi hem önemli bir teknolojik altyapı hem de ödemeler alanında yüksek bilgi birikimi gerektiriyor. Hasebiyle toplumumuz nezdinde kart şemasının ehemmiyetine ait farkındalığın oluşmasından ve de banka kartı, kredi kartı tercihlerinde TROY’a olan ilgiden ayrıyeten memnuniyet duyuyoruz.” dedi.
Ozan Deniz, güçlü altyapısıyla TROY’un; bugün Türkiye’nin her noktasında yaygın ve faal olarak kullanıldığını ve yurt dışında geçerliliğini her geçen gün artırdığını söz ederek, vatandaşların TROY’a olan inancı ve teveccühü, bankaların takviyesi ve BKM’nin uzmanlık ve bilgi birikimiyle TROY kartların teknolojisi ve geçerliliği konusunda her geçen gün uygunlaştırma çalışmalarının devam ettiğini bildirdi.
“Finansal bağımsızlığımız, bankacılık dalımızın öngörülebilirliğini artırma, maliyet optimizasyonunu sağlama ve vatandaşlarımıza gururla taşıyacakları ulusal kart markasını en nitelikli halde sunma prensipleri ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” diyen Deniz, “TROY’un ulusal markamızı kullanıyor olma gururu yaşatması başlı başına değer taşıyor. TROY geliştirilirken en değerli gayemiz yerli ve ulusal bir markamızın oluşmasıydı. Başlı başına pahalı olan bu özelliğinin yanı sıra TROY’un ülkemiz için sağlayacağı çok değerli ekonomik yararlar da bulunuyor. Yurt içinde gerçekleşen kartlı ve dijital ödemelerin tamamını TROY altyapısı ile gerçekleştirebilir durumdayız. Hasebiyle TROY kullanımıyla bu süreçlerin gerçekleşmesi için ödenen şema fiyat ve kurullarının tekrar ülkemizde kalmasını sağlayabiliyoruz.” tabirlerini kullandı.
“Şu anki geldiğimiz düzey ile TL olarak 100 milyonlarla tabir edebileceğimiz bir meblağın ülkemizde kalmasını sağladık.” diyen Deniz kelamlarını şöyle tamamladı:
“Gelişimimiz sürdükçe bu yararın katlanarak artacağını söyleyebilirim. Gayemiz ise 3-5 yıl içerisinde kart adedinde ve ciro hacminde liderliğe ulaşmak. Bu maksadımıza ulaştığımızda ülkemiz iktisadına sağlayacağımız katkı milyarlarca TL ile söz edilebilecektir. Bu gayeye ulaşmak için devlet yöneticilerimizin ve iktisat idaremizin güçlü dayanağı bulunuyor. Gerek kamu bankalarımızla gerekse de özel bankalarla ve finans kurumlarıyla omuz omuza çalışıyoruz. Türk bankacılığının ortak bedeli, Türkiye’mizin markası TROY’u el birliği ve vatandaşlarımızın teveccühüyle hak ettiği başkan pozisyona taşıyacağımıza yürekten inanıyorum.”